onsdag 9 mars 2011

Goda' Goda'

Eftersom det var tisdag igår och solen sken så lastade jag in Loppishunden Anton och sportlovsfiraren Maggie i bagageluckan och for på en runda till Erikshjälpen.


En ganska vanlig syn utan för Erikshjälpen några minuter i tolv.

Det började ganska bra med en snygg stol som förmodligen hamnar ute i stugan i sommar.

Hittade ingen stämpel under, men någon kanske har bra tips om ursprung.

Sen kunde jag inte låta bli att lägga vantarna på den här fina pilsnerbrickan, men jag vet inte riktigt om jag behåller den eller låter den gå vidare på nästa loppis på Märtas.


På bordsloppisen på Kareta lyckades jag dessutom komma över trevliga kaffekoppen Dalia från Röstrand. Nu får vi hålla ögonen efter ett fat också,
men sådana brukar man ju kunna råka på om man går igenom reservdelshögarna som ofta finns på alla loppisar.


Sedan på Erikshjälpen i Bodsvedjan gjorde jag dagens fynd:

Visserligen inte en förstautgåva, men i ett fenomenalt bra skick!

Goda' Goda' från 1969 är en av de svenska popklassikerna.
Jojje Wadenius har tagit Barbro Lindgrens barnramsor och stöpt om dem i en alldeles utsökt pop-mall. En fantastisk skiva för såväl popnördar, dagisbarn eller nostalgiker.
En av mina all-time favorites, Finns i en skivhandel nära dig!

2 kommentarer:

Mylla sa...

Har ett litet spaningsuppdrag åt dig ;-) Jag är på jakt efter resväskor, såna som är av pressat papper (typ unikabox), har sett massor förr, men nu när jag vill ha några till att förvara saker under sängen i (istället för fula plastlådor) är de som bortblåsta.. har du nåt tips så meddela mig gärna! Har inte koll på alla loppisar här i stan...

Y sa...

fruktansvärt bra skiva! Kul blogg!