lördag 1 september 2012

Loppislycka!

Halv tio idag stod jag, fästmön och loppishundarna på spårvagnshållplatsen med siktet inställt på Smyrnakyrkans loppis på Hisingen.
Men redan vid Stigbergstorget såg vi att det höll på och packades upp inför loppis. Fyndchans; tänkte vi så givetvis klev vi av och passade på att flanera lite i morgonsolen.
Mycket riktigt, efter en stund såg jag två Blå Eld-assietter i en fyndkorg som jag efter lite prutande fick med mig för en tia styck.
När vi väl kom ut till Hisingen och Smyrna så gjorde jag dagens stora fynd. Ett stort Reffla uppläggsfat och fyra assietter för sammanlagt hundra kronor. Dessutom hittade jag en Isi-kub för en tia.
Lite loppisfika på det så var lyckan gjord.

På vägen hem såg vi att det hade tillkommit några säljare på Stigbergstorget, så vi stannade en vända till och lyckades göra lite fler fynd.
Dagens skörd.

Inte helt odumt med en sån loppisrunda redan innan lunch!

4 kommentarer:

Maria sa...

Måste först säga att ni har fantastiska loppishundar :) Jag väntar en till nästa sommar. Även fin fina fynd!

Erik sa...

Vad härligt, bättre hundar kan man inte ha!

Lybtar sa...

Själv valde man ju då fel Göteborgsloppis idag:(
Hemskt missnöjd.....

Men jag glädjs åt era fina fynd.

trillivippa sa...

Jättesöta hundar - och jättefina fynd! :)