lördag 5 mars 2011

Det våras!

Att våren är på väg är det nog ingen som har undgått. I veckan när jag kom hem från jobbet så hade min bättre hälft köpt hem tulpaner med videkissar och ställt fram i en Isi-vas på vardagrumsbordet.



Så hur firar man bäst in att det har blivit vår? Jo man ger sig ut på loppisrunda!
Idag var det premiär för Antik & Samlarmarknad på stadshuset.
Där var fyndchanserna riktigt goda, med tanke på att det var mässa.
Men det var så trång med folk att man inte hann se sig omkring ordentligt och stämningen var ganska hätsk och stressad bland fyndletarna.
Så pass trångt till och med att jag inte lyckades fota någonting.
Dessutom hade de öppnat dörrarna lång före utsatt tid. Något som inte gillas av unga farbröder som åker dit på utsatt tid!
Men några fynd blev det i alla fall!

Trevlig och ganska stor blomkruka av okänt ursprung. Blir fin nu när det är dags att sätta om krukväxterna.

Sedan blev det dessutom lite andra fina fynd när vi for förbi lilla men välfyllda garageloppisen på Slutgatan. Har inte varit där på ett tag men upptäckte att det finns mycket smått och gott om man tycker om
glas från folkhemsåren.
Jag hittade bland annat en Reffla-vas av Arthur Percy.

Den vita vasen hittade jag på Slutgatan, den lila på samlarmässan.

Dessutom hittade jag de här finfina ljusstakarna från Reijmyre.

Dagens sists stopp blev på H-K i skönsberg. Där jag lyckades lägga vantarna på en Sverigeguide från 1959.


Det tar vi en kopp kaffe på tycker jag.


Tack så väldigt mycket Mylla för fina
Thermakannan, Kokkaffe är min nya besatthet!

4 kommentarer:

khina sa...

En sån dag!!! Vilka fynd!!! Jo nog känns det att våren är på gång men samtidigt lite väl tidigt för att vara sant. Men det är bara att njuta så länge det varar.

Herr Movarp sa...

Fina Refflavaser, jag har en enda sån, den mjölkvita varianten, men en annan modell!

Krukan är inte okänd, för Porslinsbloggens läsare i alla fall ;-)

Krukan kommer ifrån Gabriel och heter "Ideal"! Jag har ett flertal såna, i olika färgställningar, bl.a. likadan som denna. De finns även enfärgade i åtminstone gult, vitt och grönt! Kolla inläggen http://porslinsbloggen.blogspot.com/search/label/blomkruksskolan

trillivippa sa...

Ja, snart är det väl ändå vår hoppas jag! Blev så glad när det regnade här i fredags så lite av snön smälte bort. Längtar tills all snö smält bort och sanden är bortsopad, finns det ett bättre vårtecken? ;)

Fusk att de öppnade dörrarna före utsatt tid, sånt ogillas! Jag drömmer om sommarens små loppisar i lador längs landsvägarna, där man inte måste köa utanför och sen trängas för att göra fynd.

Grattis till de fina fynden. :)

Mylla sa...

och så fint termakannan gör sig med en spisa ribb! =)